Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
1. Niniejszy Regulamin określa ogólne
warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez BoboLabel
Aleksandra Kropat NIP: 7282479884, za pośrednictwem sklepu internetowego
esyfloresystore.pl.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym” w Łodzi ul. Tylna
4e 1B ) oraz określa zasady i warunki świadczenia przez BoboLabel Aleksandra
Kropat usług nieodpłatnych drogą elektroniczną.
§ 1 Definicje
1. Sklep Stacjonarny - oznacza miejsce
przeznaczone do obsługi Klientów.
2. Dni robocze - oznacza dni tygodnia
od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
3. Dostawa - oznacza czynność faktyczną
polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem
Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.
4. Dostawca - oznacza podmiot, z którym
współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów:
a) firmę kurierską.
DPD
Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
5. Hasło - oznacza ciąg znaków
literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w
Sklepie Internetowym, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta
Klienta w Sklepie Internetowym.
6. Klient - oznacza podmiot, na rzecz
którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi
drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.
7. Konsument - oznacza osobę fizyczną
dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.
8. Konto Klienta - oznacza indywidualny
dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po
dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi
Prowadzenie Konta Klienta.
10. Przedsiębiorca - oznacza osobę
fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną,
której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu
działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
11. Regulamin - oznacza niniejszy
regulamin.
12. Rejestracja - oznacza czynność
faktyczną dokonaną w sposób określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania
przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Sklepu Internetowego.
13. Sprzedawca - oznacza BoboLabel
Aleksandra Kropat NIP: 7282479884; e-mail: info@esyfloresystore.pl, będącą
jednocześnie właścicielem Sklepu Internetowego.
14. Strona Internetowa Sklepu- oznacza
stronę internetową, pod którą Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy.
15. Towar - oznacza produkt przedstawiony
przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogący być
przedmiotem Umowy sprzedaży.
16. Trwały nośnik - oznacza materiał lub
narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji
kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w
przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które
pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
17. Umowa sprzedaży - oznacza umowę
sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między
Klientem a Sprzedawcą.
§ 2 Postanowienia ogólne i korzystanie ze Sklepu
Internetowego
1. Wszelkie prawa do Sklepu
Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej
do jego nazwy, jego domeny internetowej, Strony Internetowej Sklepu, a także do
wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu
(za wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych na Stronie Internetowej Sklepu w
celach prezentacji towarów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów
trzecich) należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie
w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na
piśmie.
2. Sprzedawca dołoży starań, aby
korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe dla użytkowników Internetu z
użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów
operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania
techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu to
przeglądarka internetowa w wersji co najmniej Internet Explorer 11 lub Chrome
39 lub Firefox 34 lub Opera 26 lub Safari 5 lub nowszych, z włączoną obsługą
języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o
przepustowości co najmniej 256 kbit/s. Strona Internetowa Sklepu jest
responsywna i dynamicznie dopasowuje się do każdej rozdzielczości ekranu.
3. Sprzedawca stosuje mechanizm plików
"cookies", które podczas korzystania przez Klientów ze Strony
Internetowej Sklepu, zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym
urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie plików "cookies" ma na celu
poprawne działanie Strony Internetowej Sklepu na urządzeniach końcowych
Klientów. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Klienta oraz nie
powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów ani w
oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Klient może wyłączyć
mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego.
Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak spowodować utrudnienia
lub uniemożliwić korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu.
4. W celu złożenia zamówienia w Sklepie
Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu oraz w celu
korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony
Internetowej Sklepu, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta
poczty elektronicznej.
5. W celu złożenia zamówienia w Sklepie
Internetowym przez telefon, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego
numeru telefonu oraz aktywnego konta poczty elektronicznej.
6. Zakazane jest dostarczanie przez
Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta
Sklepu Internetowego, Strony Internetowej Sklepu lub usług nieodpłatnych
świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami
lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
7. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny
charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną
wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez
osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki
techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności
powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z
sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą o
udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.
8. Nie jest dopuszczalne
wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu Internetowego w celu prowadzenia przez
Klienta działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy.
§ 3 Rejestracja
1. W celu utworzenia Konta Klienta,
Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej Rejestracji.
2. Rejestracja nie jest konieczna do
złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym.
3. W celu Rejestracji, Klient powinien
wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie
Internetowej Sklepu i przesłać wypełniony formularz rejestracyjny drogą
elektroniczną do Sprzedawcy poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się
w formularzu rejestracyjnym. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne
Hasło.
4. W trakcie wypełniania formularza
rejestracyjnego, Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem, akceptując
jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
5. Po przesłaniu wypełnionego
formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na
adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie
Rejestracji przez Sprzedawcę. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie
drogą elektroniczną usługi Prowadzenie Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje
możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas
Rejestracji danych.
§ 4 Zamówienia
1. Informacje zawarte na Stronie
Internetowej Sklepu nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu
Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy
sprzedaży.
2. Klient może składać zamówienia w
Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu przez 7 dni w
tygodniu, 24 godziny na dobę.
3. Klient może składać zamówienia w
Sklepie Internetowym za pośrednictwem telefonu w godzinach i dniach wskazanych
na Stronie Internetowej Sklepu.
4. Klient składający zamówienie za
pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, kompletuje zamówienie wybierając
Towar, którym jest zainteresowany. Dodanie Towaru do zamówienia następuje przez
wybór polecenia KUPUJĘ pod danym Towarem prezentowanym na Stronie Internetowej
Sklepu. Klient po skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w „KOSZYKU”
sposobu Dostawy oraz formy płatności, składa zamówienie przez wysłanie
formularza zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na Stronie Internetowej Sklepu
przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Każdorazowo przed wysyłką zamówienia
do Sprzedawcy, Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrany Towar i
Dostawę, jak też o wszystkich dodatkowych kosztach jakie jest zobowiązany
ponieść w związku z Umową sprzedaży.
5. Klient składający zamówienie za
pośrednictwem telefonu, wykorzystuje do tego numer telefoniczny podany przez
Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu. Klient składa zamówienie przez
telefon podając Sprzedawcy nazwę Towaru spośród Towarów znajdujących się na
Stronie Internetowej Sklepu oraz ilość Towaru jaką chce zamówić. Następnie, po
skompletowaniu całości zamówienia Klient określa sposób i adres Dostawy oraz
formę płatności, a także wskazuje, wedle wyboru, swój adres poczty
elektronicznej albo adres korespondencyjny w celu potwierdzenia zamówienia.
Każdorazowo podczas składania przez Klienta zamówienia przez telefon Sprzedawca
informuje Klienta o cenie łącznej wybranych Towarów oraz łącznym koszcie
wybranego sposobu Dostawy, a także o wszystkich dodatkowych kosztach jakie jest
zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży.
6. Po złożeniu przez Klienta zamówienia
za pośrednictwem telefonu, Sprzedawca prześle na Trwałym nośniku, na podany
przez Klienta adres poczty elektronicznej lub korespondencyjny informację
zawierającą potwierdzenie warunków Umowy sprzedaży. Potwierdzenie zawiera w
szczególności: określenie Towaru będącego przedmiotem Umowy sprzedaży, jego
cenę, koszt Dostawy i informację o wszelkich innych kosztach jakie Klient
zobowiązany jest ponieść w związku z Umową sprzedaży.
7. Złożenie zamówienia stanowi złożenie
Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących
przedmiotem zamówienia.
8. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca
przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie jego
złożenia.
9. Następnie, po potwierdzeniu złożenia
zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty
elektronicznej informację o przyjęciu zamówienia do realizacji. Informacja o
przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu
oferty, o której mowa w §4 ust. 7 powyżej i z chwilą jego otrzymania przez
Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
10. Po zawarciu Umowy sprzedaży,
Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je na Trwałym nośniku
na adres poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie na wskazany przez Klienta
podczas Rejestracji lub składania zamówienia adres.
§ 5 Płatności
1. Ceny na Stronie Internetowej Sklepu
zamieszczone przy danym Towarze stanowią ceny brutto i nie zawierają informacji
odnośnie kosztów Dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie
zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży, o których Klient będzie
poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu zamówienia.
2. Klient może wybrać następujące formy
płatności za zamówione Towary:
a) przelew bankowy na rachunek bankowy
Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po
przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz
po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy);
b) przelew bankowy na rachunek bankowy
Sprzedawcy z opcją odbioru osobistego w Sklepie Stacjonarnym (w tym przypadku realizacja
zamówienia zostanie rozpoczęta niezwłocznie po przesłaniu Klientowi przez
Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia, zaś Towar wydany zostanie w
Sklepie Stacjonarnym, po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy);
c) przelew bankowy poprzez zewnętrzny
system płatności Dotpay, obsługiwany przez firmę Dotpay S.A. z siedzibą w
Krakowie (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po
przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz
po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu Dotpay o dokonaniu
płatności przez Klienta);
d) gotówką za pobraniem, płatność
Dostawcy przy dokonywaniu Dostawy (w tym przypadku realizacja zamówienia
zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia
przyjęcia zamówienia).
3. Klient powinien dokonać płatności za
zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej Umowy sprzedaży w terminie 5 Dni
roboczych, jeżeli wybrał formę przedpłaty.
4. W wypadku niewywiązania się przez
Klienta z płatności w terminie, o którym mowa w §5 ust. 3 Regulaminu,
Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy termin na dokonanie płatności i
informuje o nim Klienta na Trwałym nośniku. Informacja o dodatkowym terminie na
dokonanie płatności zawiera również informację, że po bezskutecznym upływie
tego terminu, Sprzedawca odstąpi od Umowy sprzedaży. W wypadku bezskutecznego
upływu drugiego terminu na dokonanie płatności, Sprzedawca prześle Klientowi na
Trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 491
Kodeksu Cywilnego.
§ 6 Dostawa
1. Sprzedawca realizuje Dostawę na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Sprzedawca jest zobowiązany
dostarczyć Towar będący przedmiotem Umowy sprzedaży bez wad.
3. Sprzedawca zamieszcza na Stronie
Internetowej Sklepu informację o liczbie Dni roboczych potrzebnych do Dostawy i
realizacji zamówienia.
4. Termin Dostawy i realizacji
zamówienia wskazany na Stronie Internetowej Sklepu liczony jest w Dniach
roboczych zgodnie z §5 ust. 2 Regulaminu.
5. Zamówione Towary są dostarczane do
Klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w formularzu zamówienia..
6. W dniu wysłania Towaru do Klienta
(jeśli nie wybrano możliwości osobistego odbioru Towaru) przekazywana jest na
adres poczty elektronicznej Klienta wiadomość wraz z numerem przewozowym
paczki, potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę.
7. Klient obowiązany jest zbadać
doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego
rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo
żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego protokołu.
8. Klient ma możliwość odbioru
osobistego zamówionego Towaru. Odbioru można dokonać w Sklepie Stacjonarnym w
Dni Robocze oraz soboty, w godzinach otwarcia wskazanych na Stronie
Internetowej Sklepu.
9. Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta,
dołącza do przesyłki będącej przedmiotem Dostawy paragon albo fakturę VAT
obejmującą dostarczane Towary.
10. W przypadku nieobecności Klienta pod
wskazanym przez niego adresem, podanym przy składaniu zamówienia jako adres
Dostawy, pracownik Dostawcy pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego
celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny. W przypadku zwrotnego
odesłania zamówionego Towaru do Sklepu Internetowego przez Dostawcę, Sprzedawca
skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając
ponownie z Klientem termin i koszt Dostawy.
§ 7 Rękojmia
1. Sprzedawca zapewnia Dostawę Towaru
pozbawionego wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem
Klienta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
2. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może:
a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez
nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad
albo wadę usunie.
Ograniczenie
to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez
Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na
wolny od wad lub usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego przez
Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast
wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności
z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby
nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad,
rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę
niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.
b) żądać wymiany Towaru wadliwego na
wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar
wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych
niedogodności dla Klienta.
Sprzedawca
może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do
zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta
jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do
zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub
wymiany ponosi Sprzedawca.
3. Klient, który wykonuje uprawnienia z
tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. W
wypadku Klienta będącego Konsumentem koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.
4. Sprzedawca odpowiada z tytułu
rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od
wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na
wolny od wad przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć
się przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Klient
może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z
powodu wady Towaru. Jeżeli Klient żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub
usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia
o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do
wymiany Towaru lub usunięcia wady.
5. Wszelkie reklamacje związane z
Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży, Klient może kierować w formie pisemnej
na adres Sprzedawcy.
6. Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia
żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub
reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta.
7. Klient może zgłosić Sprzedawcy
reklamację w związku z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą
elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja może być złożona w formie
elektronicznej i przesłana na adres info@esyfloresystore.pl. W zgłoszeniu
reklamacyjnym Klient winien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Sprzedawca
niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i
udziela Klientowi odpowiedzi.
8. Sprzedawca nie korzysta z
pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września
2016 r., o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
§ 8 Gwarancja
1. Towary sprzedawane przez Sprzedawcę
mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta Towaru bądź dystrybutora.
2. W wypadku Towarów objętych
gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji jest każdorazowo
prezentowana na Stronie Internetowej Sklepu.
§ 9 Odstąpienie od Umowy sprzedaży
1. Klient będący Konsumentem, który
zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania
przyczyny.
2. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy
sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez
Konsumenta.
Konsument
może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o
odstąpieniu. Oświadczenie to może zostać złożone przykładowo pisemnie na adres
Sprzedawcy, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy.
Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony przez
Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu pod adresem: Formularz odstąpienia.
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Konsument
może odstąpić od Umowy sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o
odstąpieniu za pośrednictwem formularza udostępnionego na stronie internetowej
pod adresem: Elektroniczny Formularz odstąpienia. Do zachowania terminu
wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Sprzedawca niezwłocznie
potwierdza Konsumentowi otrzymanie formularza złożonego za pośrednictwem strony
internetowej.
3. W przypadku odstąpienia od Umowy
sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
4. Jeśli Konsument złożył oświadczenie
o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta
przestaje wiązać.
5. Sprzedawca ma obowiązek
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane
przez niego płatności, w tym koszt Dostawy Towaru do Konsumenta. Sprzedawca
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili
otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Klienta dowodu odesłania
Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
6. Jeżeli Konsument korzystający z
prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy
zwykły sposób Dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest
zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
7. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar
Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w
którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie
Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
Klient
ma również możliwość pozostawienia Towaru w Sklepie Stacjonarnym, w którym
realizowany był odbiór osobisty.
8. W wypadku odstąpienia Klient będący
Konsumentem ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
9. Jeśli ze względu na swój charakter
Towar nie może zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą, Sprzedawca informuje
Konsumenta o kosztach zwrotu rzeczy na Stronie Internetowej Sklepu.
10. Konsument ponosi odpowiedzialność za
zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób
wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Towaru.
11. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności
przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument chyba, że
Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla
niego z żadnymi kosztami.
12. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży
nie przysługuje Klientowi będącemu Konsumentem w odniesieniu do umów w których
Towarem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin
przydatności do użycia.
13. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży
nie przysługuje Klientowi będącemu Konsumentem w odniesieniu do umów, w których
Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu
opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
14. Towar będący Produktem leczniczym lub
wyrobem medycznym nie podlega zwrotowi, za wyjątkiem sytuacji gdy powodem
zwrotu jest wada jakościowa, niewłaściwe wydanie lub sfałszowanie Produktu
leczniczego.
§ 10 Usługi nieodpłatne
1. Sprzedawca świadczy na rzecz
Klientów, drogą elektroniczną usługi nieodpłatne:
a) Formularz kontaktowy;
b) Newsletter;
c) Prowadzenie Konta Klienta;
d) Zamieszczanie opinii (blog).
2. Usługi wskazane w §10 ust. 1 powyżej
świadczone są 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
3. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość
wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do
wybranych wymienionych usług, o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla
zmiany Regulaminu.
4. Usługa Formularz kontaktowy polega
na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu
wiadomości do Sprzedawcy.
5. Rezygnacja z usługi nieodpłatnej
Formularz kontaktowy, możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu
wysyłania zapytań do Sprzedawcy.
6. Z usługi Newsletter może skorzystać
każdy Klient, który wprowadzi swój adres poczty elektronicznej, wykorzystując w
tym celu formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie
Internetowej Sklepu. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego,
Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty
elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie przez
Sprzedawcę. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną
usługi Newsletter.
7. Usługa Newsletter polega na
przesyłaniu przez Sprzedawcę, na adres poczty elektronicznej, wiadomości w
formie elektronicznej zawierającej informacje o nowych produktach lub usługach
w ofercie Sprzedawcy. Newsletter przesyłany jest przez Sprzedawcę do wszystkich
Klientów, którzy dokonali subskrypcji.
8. Każdy Newsletter kierowany do danych
Klientów zawiera, w szczególności: informację o nadawcy, wypełnione pole
„temat”, określające treść przesyłki oraz informację o możliwości i sposobie
rezygnacji z usługi nieodpłatnej Newsletter.
9. Klient może w każdej chwili
zrezygnować z otrzymywania Newsletter’a przez wypisanie się z subskrypcji za
pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej
wysłanej w ramach usługi Newsletter lub za pośrednictwem aktywacji
odpowiedniego pola w Koncie Klienta.
10. Usługa Prowadzenie Konta Klienta
dostępna jest po dokonaniu Rejestracji na zasadach opisanych w Regulaminie i polega
na udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu w ramach Strony Internetowej
Sklepu, umożliwiającego Klientowi modyfikacje danych, które podał podczas
Rejestracji, jak też śledzenia stanu realizacji zamówień oraz historii zamówień
już zrealizowanych.
11. Klient, który dokonał Rejestracji może
zgłosić żądanie usunięcia Konta Klienta Sprzedawcy, przy czym w przypadku
zgłoszenia żądania usunięcia Konta Klienta przez Sprzedawcę, może ono zostać
usunięte do 14 dni od zgłoszenia żądania.
12. Usługa Zamieszczanie opinii polega na
umożliwieniu przez Sprzedawcę, Klientom posiadającym Konto Klienta publikacji
na Stronie Internetowej Sklepu indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi
Klienta dotyczących w szczególności Towarów.
13. Rezygnacja z usługi Zamieszczanie opinii
możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu zamieszczania treści
przez Klienta na Stronie Internetowej Sklepu.
14. Sprzedawca jest uprawniony do
zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych, w przypadku
działania przez Klienta na szkodę Sprzedawcy lub innych Klientów, naruszenia
przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy
zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych jest uzasadnione
względami bezpieczeństwa - w szczególności: przełamywaniem przez Klienta
zabezpieczeń Strony Internetowej Sklepu lub innymi działaniami hakerskimi.
Zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych z wymienionych
przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę
zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych. Sprzedawca
zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta Klienta i usług
nieodpłatnych drogą elektroniczną na adres podany przez Klienta w formularzu
rejestracyjnym.
§ 11 Odpowiedzialność Klienta w zakresie zamieszczanych
przez niego treści
1. Zamieszczając treści oraz
udostępniając je Klient dokonuje dobrowolnego rozpowszechniania treści.
Zamieszczane treści nie wyrażają poglądów Sprzedawcy i nie powinny być
utożsamiane z jego działalnością. Sprzedawca nie jest dostawcą treści, a
jedynie podmiotem, który zapewnia w tym celu odpowiednie zasoby
teleinformatyczne.
2. Klient oświadcza, że:
a) jest uprawniony do korzystania z
autorskich praw majątkowych, praw własności przemysłowej i/lub praw pokrewnych
do – odpowiednio - utworów, przedmiotów praw własności przemysłowej (np. znaki
towarowe) i/lub przedmiotów praw pokrewnych, które składają się na treści;
b) umieszczenie oraz udostępnienie w
ramach usług, o których mowa w §10 Regulaminu, danych osobowych, wizerunku oraz
informacji dotyczących osób trzecich nastąpiło w sposób legalny, dobrowolny
oraz za zgodą osób, których one dotyczą;
c) wyraża zgodę na wgląd do
opublikowanych treści przez innych Klientów oraz Sprzedawcę, jak również
upoważnia Sprzedawcę do ich wykorzystania nieodpłatnie zgodnie z
postanowieniami niniejszego Regulaminu;
d) wyraża zgodę na dokonywanie opracowań
utworów w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
3. Klient nie jest uprawniony do:
a) zamieszczania w ramach korzystania z
usług, o których mowa w §10 Regulaminu, danych osobowych osób trzecich oraz
rozpowszechniania wizerunku osób trzecich bez wymaganego prawem zezwolenia lub
zgody osoby trzeciej;
b) zamieszczania w ramach korzystania z usług,
o których mowa w §10 Regulaminu, treści o charakterze reklamowym i/lub
promocyjnym.
4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność
za zamieszczane przez Klientów treści pod warunkiem otrzymania powiadomienia
zgodnie z §12 Regulaminu.
5. Zabronione jest zamieszczanie przez
Klientów w ramach korzystania z usług, o których mowa w §10 Regulaminu, treści
które mogłyby w szczególności:
a) zostać zamieszczane w złej wierze,
np. z zamiarem naruszenia dóbr osobistych osób trzecich;
b) naruszać jakiekolwiek prawa osób
trzecich, w tym prawa związane z ochroną praw autorskich i praw pokrewnych,
ochroną praw własności przemysłowej, tajemnicą przedsiębiorstwa lub mające
związek ze zobowiązaniami o zachowaniu poufności;
c) posiadać charakter obraźliwy bądź
stanowić groźbę skierowaną do innych osób, zawierałyby słownictwo naruszające
dobre obyczaje (np. poprzez użycie wulgaryzmów lub określeń powszechnie
uznawanych za obraźliwe);
d) pozostawać w sprzeczności z interesem
Sprzedawcy;
e) naruszać w inny sposób postanowienia
Regulaminu, dobre obyczaje, przepisy obowiązującego prawa, normy społeczne lub
obyczajowe.
6. W przypadku otrzymania powiadomienia
zgodnie z §12 Regulaminu, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do modyfikowania lub
usuwania treści zamieszczanych przez Klientów w ramach korzystania przez nich z
usług, o których mowa w §10 Regulaminu, w szczególności w odniesieniu do
treści, co do których, opierając się na doniesieniach osób trzecich lub
odpowiednich organów, stwierdzono, że mogą one stanowić naruszenie niniejszego
Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa. Sprzedawca nie prowadzi bieżącej
kontroli zamieszczanych treści.
7. Klient wyraża zgodę na nieodpłatne
wykorzystywanie przez Sprzedawcę umieszczonych przez niego treści w ramach
Strony Internetowej Sklepu.
§ 12 Zgłaszanie zagrożenia lub naruszenia praw
1. W przypadku, gdy Klient lub inna
osoba lub podmiot uzna, iż treść publikowana na Stronie Internetowej Sklepu
narusza ich prawa, dobra osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralność,
przekonania, zasady uczciwej konkurencji, know-how, tajemnicę chronioną prawem
lub na podstawie zobowiązania, może powiadomić Sprzedawcę o potencjalnym
naruszeniu.
2. Sprzedawca powiadomiony o
potencjalnym naruszeniu, podejmuje niezwłoczne działania mające na celu
usunięcie ze Strony Internetowej Sklepu, treści będących przyczyną naruszenia.
§ 13 Ochrona danych osobowych
1. Zasady ochrony Danych Osobowych
zamieszczone są w Polityce Prywatności.
§ 14 Rozwiązanie umowy (nie dotyczy Umów sprzedaży)
1. Zarówno Klient, jak i Sprzedawca
mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i
bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą
stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień poniżej.
2. Klient, który dokonał Rejestracji
rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, poprzez wysłanie do
Sprzedawcy stosownego oświadczenia woli, przy użyciu dowolnego środka
komunikacji na odległość, umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem
woli Klienta.
3. Sprzedawca wypowiada umowę o
świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Klienta stosownego
oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas
Rejestracji.
§ 15 Postanowienia końcowe
1. Treść niniejszego Regulaminu może
zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w
każdej chwili ze Strony Internetowej Sklepu.
2. W przypadku powstania sporu na
gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy
polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na
gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
3. Sprzedawca informuje Klienta
będącego Konsumentem o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych
procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów
uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w
szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji
Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów pod adresem
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
Sprzedawca informuje, że pod adresem
http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego
systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na
szczeblu unijnym (platforma ODR).
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo
zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę
do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na
podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez
Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia
opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu. Sprzedawca poinformuje Klienta na
7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą
wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu
zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu
obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem
umowy zgodnie z postanowieniami §14 Regulaminu.
5. Regulamin wchodzi w życie z dniem
25.05.2018 r.